پی ال سی

آنچه که در مورد پی ال سی باید دانست

آنچه که در مورد پی ال سی باید دانست – امروزه در بیشتر کار ها به خوبی میتوان ردپایی از تکنولوژی و فناوری را به وضوح مشاهده نمود. به گونه ای که  سالیان بسیاری است که فناوری منحصر به فردی سبب خودکار شدن پروسه های متعددی در زندگی انسان ها و به ویژه در دنیایی صنعت گردیده است. تکنولوژی که در ابتدای پیدایش برای کاربرد های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ولیکن به دلیل برخورداری از انعطاف پذیری بسیار و البته قدرت بالا امروزه میتوان  کاربرد های بسیاری  برای آن نام برد. این فناوری PLC نام دارد. در ادامه تا انتهایی این مطلب از پارس زیمنس همراه ما باشید تا به صورت کامل در رابطه با ((آنچه که در مورد پی ال سی باید دانست)) گفتگو نماییم.

 

پی ال سی چیست؟

پی ال سی بر گرفته از عبارت Programmable Logic Controller می باشد. در رابطه با پی ال سی چیست؟ بایستی چنین بیان نمود که یک نوع کامپیوتر خاص می باشد، که به منظور عملکرد قابل اطمینان در وضعیت صنعتی خاص طراحی و تولید گشته است. برای وضعیت های از قبیل رطوبت، خشکی، دما های بالا و البته گرد و خاک PLC ها تولید شده اند تا بتوانند پروسه های صنعتی را خودکار نمایند.

این محصول تأثیر بسیار و مهمی در مدیریت و برنامه ریزی قسمت های صنعتی دارد. به گونه ای که سبب مدیریت هر چه بهتر مراحل ها در این قسمت ها می شود. این کنترل کننده با دارا بودن اجزائی از قبیل شمارنده، ثبات انتقالی و زمان سنج سبب می گردد کنترل روند های پیچیده به سهولت امکان پذیر باشد. این محصول از اجزایی متعددی تشکیل شده است. از مهم ترین آنها میتوان مواردی از قبیل ورودی، CPU، منبع تغذیه، حافظه،خروجی را نام برد. داده های ورودی به وسیله سنسور ها گرفته می شود. سپس در حافظه ذخیره می شود، این داده ها پردازش گشته و پس از آن خروجی ها به شکل درست ایجاد می شوند. هر کدام از پی ال سی ها از زبان برنامه نویسی منحصر به فرد خود برخوردار می باشد؛ که واسطه میان کاربر و سخت افزار می باشد.

نکته

از مهم ترین شیوه های برنامه نویسی پی ال سی میتوان به مواردی همچون شیوه نردبانی، لیست جملات و…. اشاره کرد. شما میتوانید این محصول را در بازار در انواع و برند های متعدد بیابید؛ که از معروف ترین آنها میتوان برند زیمنس و دلتا را نام برد.


نمایندگی زیمنس تهران

پارس اتوماسیون توانا، نمایندگی زیمنس در ایران است که با ارائه محصولات اصل و با کیفیت در تلاش است رضایت شما عزیزان را از محصولات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی به دست آورد. برای خرید و اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و همینطور مشاوره خرید بهترین محصول از برند زیمنس با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با ارائه پی ال سی زیمنس – PLC زیمنس بهترین خدمات فروش را به سراسر ایران شما را همراهی کنیم.


 

مزایایی پی ال سی چیست؟

بکارگیری این محصول سبب مدیریت بهتر یک دستگاه صنعتی می گردد به نحوی که شیوه های قدیمی مدیریت را کنار گذاشته و به نیروی انسانی نیازی نمی باشد. علاوه بر این  از مهم ترین مزیت پی ال سی میتوان به عیب یابی آسان آن اشاره نمود. اگر کمی با سیستم های صنعتی آشنایی داشته باشید. به خوبی می دانید که برای عیب یابی یک سیستم باید همه ای قطعات مورد وارسی قرار بگیرد. ولیکن این در صورتی است که با کمک این محصول این فرآیند به صورت هوشمند انجام می گیرد در نتیجه پروسه عیب یابی به سرعت انجام می گیرد. علاوه بر این بکارگیری این کنترل کننده منجر به افزایش بازدهی یک ماشین می گردد در نتیجه کیفیت محصول افزایش خواهد یافت.  در حالت کلی از مهم ترین مزیت های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بکار گیری از این محصول سبب می گردد که حجم تابلو های فرمان کاهش یابد.
  • بکارگیری پی ال سی در کاهش هزینه و در نتیجه صرفه جویی هزینه ها بسیار موثر می باشد.
  • به دلیل آنکه PLC استهلاک مکانیکی ندارد از طول عمر بالا برخوردار بوده همچنین به سرویس و تعمیرات دوره ای نیازی ندارد.
  • در مقایسه با مدار های رله ای از مصرف انرژی کمتری برخوردار می باشد.

استفاده از پی ال سی چه کاربرد های دارد؟

دارای کاربرد های بسیاری می باشد که از مهم ترین موارد آن میتوان به مواردی از قبیل صنعت خودروسازی، صنعت فولاد و ذوب آهن، صنعت ساختمانی، صنعت غذایی، صنعت ساخت پلاستیک و…. اشاره نمود.

کلام پایانی

در این مقاله از پارس زیمنس در رابطه با  پی ال سی و مزایا و کاربرد های آن گفتگو نمودیم. امیدواریم مطلب آنچه که در مورد پی ال سی باید دانست برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 

plc Siemens, plc زیمنس, پی ال سی Siemens, پی ال سی زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up