اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی به معنای واقعی یعنی خودکار کردن تجهیزات و ابزارآلات، به منظور آسان‌تر شدن فعالیت‌ها است.

امروزه اتوماسیون صنعتی رقابت بسیار زیادی در صنعت تکنولوژی و تجهیزات دارد که نیازمند تولید با کیفیت ترین محصولات با قیمت رقابتی است که با توجه به تعداد زیاد و مختلف بودن محصولات از دستگاه های خودکار یا همان اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود.

اتوماسیون صنعتی با استفاده از تکنولوژی جدید فن آوری ها و خدمات جدید، یکپارچه سازی بدون کاهش کیفیت محصول، قابلیت اطمینان و میزان تولید ضمن کاهش هزینه تولید و طراحی می‌شود که تمامی این موارد باعث شده امروزه اتوماسیون صنعتی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

اتوماسیون صنعتی زیمنس

محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس

اتوماسیون یک قدم مکانیزاسیون بیشتر را می گیرد که از یک مکانیزم ماشین آلات خاص برای کمک به اپراتورهای انسانی برای انجام یک کار استفاده می کند. مکانیزاسیون عبارت است از عملکرد دستی یک کار با استفاده از ماشین آلات نیرو که به تصمیم گیری انسان بستگی دارد.

از طرف دیگر ، اتوماسیون جایگزین دخالت انسان با استفاده از دستورات برنامه نویسی منطقی و ماشین آلات قدرتمند می شود.

اتوماسیون صنعتی جایگزینی با کامپیوتر و ماشین آلات با تفکر انسان است. کلمه اتوماسیون به معنای “دیکته کردن” یا “مکانیسم حرکت به خودی خود” است که از کلمات یونانی Auto و Matos گرفته شده است که در آن خودکار به معنای خود است در حالی که Matos به معنای حرکت است.

به طور خلاصه، اتوماسیون صنعتی زیمنس می‌تواند به عنوان استفاده از و دستگاه های کنترل اتوماتیک تعریف شود که نتیجه عملکرد و کنترل اتوماتیک فرایندهای صنعتی بدون دخالت چشمگیر انسان و دستیابی به عملکرد برتر از کنترل دستی است. این دستگاه های اتوماسیون شامل “پی ال سی زیمنس“، “نمایندگی کنتاکتور زیمنس“، رایانه های شخصی، و غیره هستند و فناوری های مختلفی شامل سیستم های ارتباطی صنعتی مختلف هستند.

لازم به ذکر است پارس اتوماسیون توانا بعنوان معتبرترین “نمایندگی زیمنس” در تهران همواره در تلاش بوده است که تمامی محصولات اتوماسیون صنعتی را در انبار خود بصورت کاملا اورجینال موجود کند.

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از موجودی کالای موردنظر خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اتوماسیون صنعتی, اتوماسیون صنعتی زیمنس, نمایندگی زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up