اتوماسیون صنعتی به زبان ساده به چه معناست؟

تاریخچه سیستم سرور

35 سال پیش مایکروسافت که تا آن زمان بیشتر به خاطر سیستم عامل مورد استفاده در رایانه های شخصی IBM و دستگاه های سازگار، MS-DOS شناخته شده بود، محصولی به نام Windows را روانه بازار کرد.(تاریخچه سیستم سرور)

این یک موفقیت فوری نبود، اما طی چندین سال و چندین نسخه، سیستم رشد کرد و فضا را تسخیر کرد، تا اینکه کاملاً بر محاسبات شخصی تسلط یافت.  در این مطلب سیر تکامل و تاریخچه سیستم سرور را تا روی  کار آمدن سیستم سرور XP   برای شما بیان می‌کنیم.

سیستم سرور  1.0 (1985)

سیستم سرور  1.0 که در 20 نوامبر 1985 منتشر شد ، شروع همه چیز بود. این نرم افزار یک رابط گرافیکی (نه یک سیستم عامل) بود که بر روی MS-DOS اجرا می شد و “دسکتاپ” آنطور که امروز می شناسیم نداشت: عنصر اصلی رابط یک مدیر فایل بود. این برنامه با برنامه هایی مانند Paint، ماشین حساب، تقویم، ویرایشگر متن (Write) و یک بازی ساده Reversi عرضه شد.

اولین نسخه ویندوز محبوبیتی نداشت. این تنها یکی از بسیاری از رابط های کاربری گرافیکی برای رایانه شخصی بود که پس از انتشار مکینتاش اپل پدیدار شد .

 

سیستم سرور  2.0 (1987)

این اولین نسخه از ویندوز بود که در آن یک پنجره برنامه را می‌توان بر روی سایرین قرار داد، چیزی که برای ما بی‌اهمیت به نظر می‌رسد. همچنین در اینجا بود که اصطلاحات مدیریت پنجره مانند “Minimize” و “Maximize” برای اولین بار شروع به کار کردند، و بسیاری از دستورات میانبرهای صفحه کلید پیدا کردند، زیرا یکی از انتقادات به ویندوز 1.0 این بود که بیش از حد متکی به ماوس است.

Windows 2.0 همچنین اولین نسخه ای بود که می توانست از قدرت پردازش پردازنده های 286 و 386 اینتل استفاده کند، با 386 که می توانست چندین برنامه MS-DOS را همزمان اجرا کند.

 3.x (1990)سیستم سرور

ویندوز 3.0 اولین نسخه از این سیستم بود که موفقیتی حیاتی و پرطرفدار، با ستایش توانایی آن در انجام چند کار و سهولت استفاده داشت. با نوآوری هایی مانند مدیر برنامه (مسئول دسکتاپ) و File Explorer (مدیر فایل)، ظاهر استاندارد ویندوز را برای پنج سال آینده تنظیم کرد.

در اینجا بود که بازی کلاسیک Solitaire که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است متولد شد .

در سال 1992، سیستم سرور 3.1 ظاهر شد، اولین نسخه ای که در جهان محبوب شد، به لطف پایان بازار ذخیره ای که واردات سخت افزار و نرم افزار را محدود می کرد. در اینجا بود که فونت‌های TrueType ظاهر شدند، که سیستم را به گزینه‌ای مناسب برای «انتشار دسک‌تاپ» (DTP، نمودار دیجیتالی کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات) و چیزهایی که ما عادی می‌دانیم، تبدیل کرد.

 

سیستم سرور 95 (1995)

با حمایت یک کمپین بازاریابی میلیارد دلاری که شامل مجوز آهنگ رولینگ استونز “Start Me Up” و ویدئویی با حضور بازیگران Friends جنیفر آنیستون و متیو پری بود، ویندوز 95 با صدای بلند وارد شد. کاربران در سراسر جهان در روز راه‌اندازی درب فروشگاه‌ها صف کشیدند تا نسخه‌ای از نرم‌افزاری را دریافت کنند که قول می‌داد استفاده از رایانه‌های شخصی را آسان‌تر کند. در اینجا بود که منوی شروع و نوار وظیفه شروع به کار کردند، مفاهیمی که در آن زمان بسیار متفاوت بودند که صنعت کامل کتاب ها و دوره ها برای «آموزش» کاربران در سیستم جدید به وجود آمد.(تاریخچه سیستم سرور)

همچنین اولین نسخه ویندوز “آماده برای اینترنت” و به طور کلی شبکه، با پشته TCP/IP یکپارچه به عنوان بخشی از سیستم عامل بود.

 

سیستم سرور  98 (1998)

تمرکز اصلی سیستم سرور 98 اینترنت بود. اینترنت اکسپلورر جزئی از سیستم عامل شد (که منجر به شکایت علیه مایکروسافت شد) و حتی دسکتاپ خوب قدیمی “متصل شد”: ویژگی به نام Active Desktop اجازه نمایش اطلاعات و ویجت ها از وب سایت ها را بر روی کاغذ دیواری وب می داد. هر زمان که رایانه به اینترنت وصل شد به روز می شود.

همچنین این اولین نسخه از ویندوز بود که به طور بومی از USB، درایوهای DVD و گذرگاه AGP پشتیبانی می‌کرد که برای کارت‌های ویدئویی شتاب‌دهنده سه‌بعدی استفاده می‌شد که در آن زمان محبوب شدند.

سیستم سرور XP (2001)

پس از 16 سال، سیستم سرور بالاخره به یک سیستم عامل “واقعی” تبدیل شد. ویندوز XP دیگر متکی به MS-DOS قدیمی نبود و مبتنی بر ویندوز NT بود که برای دنیای شرکت ها ایجاد شده بود. با آن، مایکروسافت دو بازار را تحت یک سیستم واحد متحد کرد.

رابط گرافیکی تجدید شد، رنگ ها و جلوه های بیشتری به دست آورد و ظاهر “خاکستری” را که از ویندوز 3.0 اتخاذ شده بود کنار گذاشت. تصویر زمینه پیش فرض (به نام Bliss)، با تپه های سبز در زیر آسمان آبی، به یکی از معروف ترین تصاویر در جهان تبدیل شده است.

سیستم عامل عملکرد و ثبات بیشتری به دست آورد و از فناوری های جدید مانند USB 2.0، Firewire 800 و ClearType، برای بهبود خوانایی فونت ها در مانیتورهای LCD جدید آن زمان پشتیبانی می کرد.

ویژگی «تغییر سریع کاربر» این عمل را رایج کرد که هر کاربر رایانه دارای دسکتاپ و تنظیمات برگزیده خود باشد، و رایانه را، حتی اگر مشترک، «شخصی‌تر» کند.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up