سروو موتور

سروو موتور و انواع آن

امروز ما در این مطلب از پارس زیمنس تمایل داریم در رابطه با سروو موتور و انواع آن گفتگو نماییم. در نگاه اول ممکن است سوالاتی از قبیل سروو موتور چیست؟ انواع سروو موتور کدام است؟و… در ذهنتان شکل گیرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤالات خود هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در وهله اول بایستی بدانید که سروو از زبان یونانی می آید که مفهوم آن خدمتکار می باشد. یکی از انواع موتور های الکتریکی که میتوان نام برد سروو موتور می باشد؛ که این شرایط را مهیا میسازد که  فرد میتواند حرکت دورانی و خطی را به صورت دقیق کنترل نماید. در نتیجه از مهم ترین قابلیت این موتور میتوان به کنترل دقیق آن اشاره نمود.  شما میتوانید در بازار این محصول را در انواع گیربکس دار و بدون گیربکس تهیه نمایید. علاوه بر این در اندازه های متعدد تولید می شود. برای مثال اندازه های کوچک آن در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکانی کاربرد دارد. همچنین اندازه های بزرگ آن در تجهیزات صنعتی کاربرد دارد.

سروو موتور چیست؟

این محصول که با نام کنترل موتور شناخته می شود در واقع نوع موتور الکتریکی است  که از اینرسی پایینی برخوردار بوده. از اینرو دارای قابلیت تغییر سرعت در کوتاه ترین زمان را دارد. در رابطه با دلیل نامگذاری این موتور، نکته ای جالبی که وجود دارد. این است که به دلیل اینکه دقت بسیاری را دارا می باشد و همانند یک خدمتکار میتوان آن را کنترل نمود؛ نام سروو همانگونه که در مقدمه به آن اشاره کوچکی شد به معنای خدمتکار می باشد.

ویژگی های سروو موتور

از مهم ترین ویژگی این نوع موتور پایین بودن میزان لختی آن می باشد. قیمت این موتور در مقایسه با دیگر موتور های الکتریکی بالا می باشد  و از قطر کم و طول بیشتری برخوردار می باشد. مقدار توان در این موتور از چند دهم وات تا چند صد وات میتواند متغییر است. علاوه بر این دارای بازده و قدرت نامی بالای به نسبت  موتور های پله ایی و… است. به وسیله این محصول به سهولت میتوان شتاب، زاویه و سرعت زاویه ای را وارسی و نظارت کرد. با همه ای این تفاسیر میتوان به این نتیجه دست یافت که سروو موتور کاربرد بیشتری در صنایع دارد.

انواع سروو موتور

در حالت کلی این نوع موتور در دو نوع AC و DC تولید می گردند. نوع AC آن در صنعت بیشتر از نوع DC آن کارایی دارد. که دلیل آن را میتوان راندمان بالایی آن دانست. البته نوع DC آن در موقعیت های خاص از قبیل سیستم های که نیازمند قدرت بسیار هستند بکار گرفته می شود. شما میتوانید در بازار جهانی انواع متعددی از این محصول را بیابید که توسط برند های متعدد طراحی، تولید و روانه بازار می گردد. هر یک از این سروو موتور ها از قابلیت های خاصی برخوردار می باشند. از پرطرفدار ترین و بهترین سروو موتور میتوان به مدل دلتا که تولید کشور تایوان می باشد و سرور موتور استون که تولید کشور چین و سرور موتور زیمنس اشاره نمود.

 

کاربرد سروو موتور

در هر جایی که بتوان از الکترو موتور استفاده نمود سروو موتور نیز کارایی دارد. ولیکن پارامتر مهم یعنی قیمت که همواره میتواند بر روی تصمیم گیری و انتخاب افراد تأثیر بگذارد در این مورد نیز صدق می نماید. در نتیجه به دلیل آنکه که این نوع موتور قیمت بالای دارد. از اینرو در جا هایی سروو موتور را بکار می بریم که، کار با الکترو موتور های متعارف به درستی انجام نمی گیرد و برای انجام کار به سرعت و دقت بسیاری نیاز است. در ادامه برخی از دستگاه و مکان هایی که میتوان از این محصول استفاده کرد برای شما شرح خواهیم داد.

دستگاه های تزریق پلاستیک.

دستگاه های پزشکی.

سینما پنج بعدی و سه بعدی.

ماشین آلات نساجی.

و…..

از اینرو این نتیجه حاصل می گردد که در همه ای صنایع که نیازمند موتور الکتریکی هستند بهترین گزینه سروو موتور خواهد بود.

کلام پایانی

هدف ما در این مقاله بَر آن بود تا اطلاعات مختصر ولکن مفیدی را در رابطه با سروو موتور و انواع آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانگونه که مشاهده کردید این نوع از الکترو موتور ها دارای قیمت بالای می باشد. مجموعه پارس زیمنس با دارا بودن به قوی ترین تیم تعمیرات تلاش خود را نموده است تا رضایت شما مشتریان عزیز را جلب نماید.

 

 

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up