معرفی جامع مینی پی ال سی لوگو زیمنس

مینی پی ال سی زیمنس چیست تفاوت آن با پی ال سی زیمنس

همانطور که میدانید و قطعا آشنا هستید پی ال سی انواع مختلفی دارند که توسط شرکت های مختلفی مثل زیمنس، اشنایدر و … ساخته می شوند. در این مقاله قصد داریم به توضیح انواع پی ال سی بپردازیم. برای مقدمه لازم است در ابتدا توضیح کوچکی از پی ال سی را داشته باشیم.

مینی پی ال سی زیمنس چیست

پی ال سی چیست؟

پی ال سی در حقیقت یک قطعه وسیله الکترونیکی منطق پذیر است شاید برایتان سوال باشد که چرا می گوییم منطق پذیر؟ واضح است چون قابلیت دریافت تسک های موردنظر ما و در کنار آن توانایی اجرای تمامی تسک ها و فعالیت ها را دارا می باشد.

این فرمان ها و تسک ها میتواند از جنس سنسور هم باشد به این گونه که تسک ها به واسطه ی سنسور ها به پی ال سی داده شود.

معمولا در هر شرکتی که ساخت و تولید پی ال سی ها فعالیت دارد این چهار مدل پی ال سی هم ساخته می شود.

پی ال سی زیمنس انواع مختلفی دارند مثل مینی پی ال سی ها (لوگو زیمنس)، پی ال سی های ماژولار، پی ال سی های رک و پی ال سی های کامپکت که در ادامه میخواهیم به توضیح تفاوت پی ال سی و مینی پی ال سی ها (لوگو زیمنس) بپردازیم.

مینی پی ال سی زیمنس چیست

لوگو پی ال سی زیمنس

مینی پی ال سی زیمنس چیست

تفاوت مینی پی ال سی(لوگو زیمنس) با پی ال سی

در صنعت پی ال سی نوع های مختلفی وجود دارد که هرکدام را با ویژگی مخصوص به خودش نامگذاری و استفاده می کنند. معمولا وجه تمایز پی ال سی ها در نوع نرم افزار و چگونگی برنامه ریزی آنها است وگرنه از نظر سیم کشی یا نحوه ی اتصال همگی باهم تقریبا یکسان هستند.

مینی پی ال سی ها کوچکترین محصول از خانواده پی ال سی و سیستمهای کنترلی است، اما سایز کوچک آنها به منظور پایین بودن کیفیت آنها اصلا نیست.

در ابتدای ورود مینی پی ال سی ها به بازار به علت قیمت زیاد آنها استقبال خوبی از آن نشد اما پس از گذشت زمان بیشتر و بهینه تر شدن و دارا بودن امکان برنامه ریزی حتی با کمک کلید های میانبر روی خود دستگاه آن را کاربردی تر کرد و ارزش خرید آن را بالاتر برد.

از بزرگترین تفاوت پی ال سی با مینی پی ال سی ها در تشکیلات سخت افزار آن هست، معمولا مینی پی ال سی ها نسبت به پی ال سی ها از سخت افزار کمتری تشکیل می شوند و فقط و فقط تشکیلات آنها شامل کارت های افزایشی، قطعات جانبی، ماژول های تغذیه، و ماژول اصلی می باشند که باعث تفاوت مینی پی ال سی با پی ال سی می شود.

مینی پی ال سی ها می توانند در امور صنعتی مخصوصا کارگاه های کوچک، امور روشنایی اتوماتیک بعضی از ساختمان ها و کنترل موتورخانه ها استفاده شوند.

در بعضی از موارد بخاطر آسان بودن تغییرات و همچنین اصلاح خطاهای احتمالی مینی پی ال سی ها نسبت به سایر مدارات فرمان بیشتر استفاده می شوند.

مینی پی ال سی زیمنس چیست

مینی پی ال سی زیمنس چیست

مزایای پی ال سی(لوگو زیمنس) چیست

از جمله مزایای مینی پی ال سی ها نسبت به سایر مدارات فرمان میتوان به وجود تایمر های متنوع و خاص نسبت به سایر پی ال سی ها است که مارا از نیاز به کنتاکتور ها کاملا ب نیاز میکند، همچنین امنیت بالای و قابلیت گذاشتن رمز عبور برای جلوگیری از دسترسی غیر امن و صفحه نمایش lcd و بی نیاز بودن از سیم کشی و اتصالت و …. آنرا محبوب تر و کاربرپسندانه تر کرده است.

مینی پی ال سی زیمنس چیست

انتخاب لوگو پی ال سی مناسب برای پروژه:

شاید برای شماهم انتخواب اینکه چه نوع پی ال سی برای چه نوع پروژه ای استفاده کنید مشکل باشد.

برای انتخواب نوع پی ال سی باید به تعداد ورودی و نوع پروژه ها دقت زیادی بشود اینه چه نوع پی ال سی در پروژه نیاز دارید بسیار مهم است و بستگی به این دارد که نیاز به میکروسویچها داشته باشید یا سنسور یا کلید، و همچنین تعداد خروجی ها نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد که چه نوع خروجی برای پروژه استفاده میشود خروجی ها ممکن است یا بصورت شیرهای برقی باشد، یا موتورهای خانگی و یا …. تمامی این فاکتور ها تعیین کننده نوع پی ال سی هست.
گاهی ممکن است نوع ولتاژ تعذیه برای استفاده در داخل تابلوها نیز تعیین کننده این باشد که چه نوع پی ال سی انتخاب میکنید.

همچنین به یاد داشته باشید گاهی ممکن است بعضی مواردی مثل شبکه ای شدن یا تمایل شما به برنامه نویسی از طریق لوگو تعیین کننده بخش های دیگر باشد.

مینی پی ال سی زیمنس چیست


نمایندگی زیمنس تهران

پارس اتوماسیون توانا، نمایندگی زیمنس در ایران است که با ارائه محصولات اصل و با کیفیت در تلاش است رضایت شما عزیزان را از محصولات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی به دست آورد. برای خرید و اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و همینطور مشاوره خرید بهترین محصول از برند زیمنس با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با ارائه پی ال سی زیمنس – PLC زیمنس بهترین خدمات فروش را به سراسر ایران شما را همراهی کنیم.


مینی پی ال سی زیمنس چیست

مینی پی ال سی (PLC) زیمنس، یک نوع کنترلر صنعتی است که توسط شرکت زیمنس تولید می شود. این دستگاه برای کنترل فرآیندها و سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت اصلی بین مینی پی ال سی و پی ال سی زیمنس معمولی (Standard PLC) در اندازه و قدرت پردازشی آن ها است. مینی پی ال سی زیمنس کوچکترین نوع کنترلر صنعتی زیمنس است و معمولاً برای کنترل سیستم های کوچک تر و ساده تر استفاده می شود. این نسخه از PLC دارای تعداد ورودی و خروجی کمتری است و قدرت پردازشی آن نیز کمتر از نسخه استاندارد است.

در مقابل، پی ال سی زیمنس استاندارد دارای بیشترین قدرت پردازشی و تعداد ورودی/خروجی است. این نوع کنترلر صنعتی برای کنترل سیستم های بزرگتر و پیچیده تر استفاده می شود. تعداد ورودی و خروجی بیشتری دارد و می تواند به صورت ماژولار گسترش یابد.

بنابراین، تفاوت اصلی بین مینی پی ال سی زیمنس و پی ال سی زیمنس استاندارد در اندازه، تعداد ورودی/خروجی و قدرت پردازشی آن ها است.

مینی پی ال سی زیمنس چیست

قیمت مینی پی ال سی

اعتبار این محصول تا تاریخ 98/12/30 خواهد بود به همین خاطر لازم است برای اطلاع از قیمت به روز محصول با ما تماس بگیرید.

لازم به ذکر است تمامی محصولات در شرکت پارس اتوماسیون توانا دارای گارانتی 6 ماهه و خدمات پس از فروش بصورت یکساله می باشد.

همچنین شما عزیزان و خریداران گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و از مشاوران متخصص در ارتباط با خرید تمامی محصولات مشاوره دریافت کنید.

plc Siemens, plc زیمنس, پی ال سی Siemens, پی ال سی زیمنس

Related Posts

2 دیدگاه. Leave new

  • AffiliateLabz
    2020-02-16 4:23 ق.ظ

    سلام شما پی ال سی S7-300 رو هم موجود دارید؟

    پاسخ
    • پارس اتوماسیون توانا
      2020-02-17 3:44 ب.ظ

      سلام روزتون بخیر بله موجود هست، لطغا برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ پیغام بگذارید مشاورین متخصص ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up