نمایندگی فروش پی ال سی زیمنس

نمایندگی پی ال سی زیمنس در تهران

پی ال سی در حقیقت یک قطعه ی کنترل کننده قابل برنامه ریزی است که می‌تواند اطلاعات را در قسمت ورود اطلاعات بصورت باینری یا بلعکس آنالوگ دریافت کند و تمامی اطلاعات را بر اساس برنامه ای که در حافظه اصلی خود دارد پردازش میکند.

از مزایای استفاده از پی ال سی این است که با تغییرات کوچکی در برنامه میتوان باز هم از آن در پروژه های دیگر استغاده کرد.

قبلا کارکرد “پی ال سی زیمنس” بر عهده ی رله هایی از جنس کنتاکتور بود که امروزه با توجه به پیشرفته تر شدن فعالیت ها کاملا این روش کارکرد از بین رفته است. همچنین یکی از دلایل استفاده نکردن از این رله ها این بود که هرچقدر که کار بزرگتر و پیچیده تر میشود در حقیقت  سایز و اندازه ی مدارت فرمان هم بزرگتر میشود و درنتیجه عیب یابی و برطرف کردن مشکلاتی که پیش می‌آیند هم زمانبر خواهد بود و انرژی زیادی مصرف میکرد.

برای رفع این مشکل سری جدید مدارات الکترونیکی پی ال سی ایجاد شد که دیگر لازم به تغییر سیستم کنترل نداشت و نیازی به سیستم کمکی خارجی نداشت و تنها نیاز به چند خظ برنامه داشت که از طریق برنامه نویسی به پی ال سی وارد شود تا بتواند فعالیت موردنظر را به خوبی هدایت کند.

از طرف دیگر قدرت پی ال سی زیمنس نسبت به تابلوهای فرمان معمولی در انجام عملیات محاسباتی و منطقی خیلی بیشتر است و به کاربران این امکان را میدهد که دراسرع وقت عملیات خود را اجرا کند و همین امر باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

نکته ای که قابل ذکر در مورد پی ال سی زیمنس است و خوب است بدانید این است که قطعات پی ال سی استهلاک مکانیکی ندارد و همین امر باعث میشود از تمام فعالیت هایی نظیر تعمیر یا تغییر قطعات که پیدا کردن آن چندان آسان نیست بی نیاز باشید.

همچنین نداشتن نویز های الکترونیکی و صوتی شمارا در راهنمایی انتخواب خرید پی ال سی زیمنس می تواند کمک شایانی کند.

پی ال سی زیمنس بطور مداوم وضعیت دستگاه های ورودی را کنترل کرده و بر اساس یک برنامه سفارشی برای کنترل وضعیت دستگاه های خروجی تصمیم گیری کند. از مزیت های پی ال سی زیمنس این است که مدولار بوده؛ یعنی شما می توانید انواع دستگاه های ورودی و خروجی را متناسب با برنامه خود ترکیب و مطابقت دهید.

به طور کلی چهار مرحله اساسی در عملکرد پی ال سی زیمنس و همه PLC ها وجود دارد:

  1. اسکن ورودی
  2. اسکن برنامه
  3. اسکن خروجی
  4. آماده سازی

این چهار مراحله به طور مداوم در یک حلقه تکرار می شوند.

مزایای پی ال سی زیمنس

” پی ال سی زیمنس نسبت به سایر برند های دیگر مثل اشنایدر، دلتا و ..بسیار منطق پذیر می‌باشند و می‌توان به وسیله یک ابزار نرم افزاری دستورات را به راحتی به آن اعمال نمود و همچنین قابلیت دریافت فرمان ها از سنسور های صنعتی دارد و بعد از اینکه فرمان ورودی به پی ال سی داده شد می توان برنامه ریزی های لازم را بر روی آن اعلام کرد.

پی ال سی قطعه ای کنترلگر می‌باشد که نوعی امکان برنامه ریزی را به راحتی ممکن میسازد، PLC از عبارت Programmable Logic Controller قطعه ای کنترلی که قابل برنامه ریزی می‌باشد.

قابل ذکر است که ” پی ال سی زیمنس “  تولید می‌شود که در ادامه انواع آن را توضیح خواهیم داد :

پی ال سی قطعه ای است کنترل کننده که برای برنامه ریزی در اجزا کامپیوتر استفاده می‌شود که این قطعه معمولا برای فعالیت های صنعتی استفاده می‌شود.

ورودی سیگنال های مختلف آنالوگ و یا دیجیتالی را از field میگیرد و سپس آنها را برای cpu بصورت سیگنال های منطقی دودویی تبدیل می‌کند و آنها را طبق برنامه ای که در حافظه اش ذخیره شده پردازش و برسی می‌کند.

سپس پردازنده مثل برنامه هایی که در آن ذخیره می شود تمامی فعالیت ها را به شکل های دیجیتالی و یا آنالوگ به سایر اجزا و یا عملگرها ارسال می‌کند.

پی ال سی ها چون به سادگی قابل برنامه ریزی بوده و تغییر در سیستم های کنترلی با تغییر در نرم افزار برنامه های کنترلی به سهولت امکان پذیرتر بوده بیشتر برای فعالیت های محیط های صنعتی استفاده میشود که همین امر به همراه کوچک بودن ابعاد سیستم، امکان عیب یابی سریع، توانایی پشتیبانی و پاسخ دادن به برنامه های پیچیده، امکان تبادل اطلاعات با سایر سیستم ها، خرابی کمتر باعث شد که مدار های رله ای با سرعت بیشتر میدان را برای پی ال سی ها خالی کنند.

 

پی ال سی زیمنس در تهران

انواع پی ال سی زیمنس:

” پی ال سی زیمنس “ را می‌توان از نظر تعداد ورودی خروجی  یا از ظرفیت مقدار حافظه به صورت زیر دسته بندی کرد :

پی ال سی های کوچک : بهترین جایگزین برای کنترلر های سنتی و قدیمی است.

که معمولا دو یا چندین عملیات ورودی خروجی دارند و برنامه نویسی آن ها بصورت دستورات نمادی و یا نردبانی انجام می‌شود.

پی ال سی های متوسط : این سری پی ال سی ها از ساختار مدولا تشکیل شده اند که در نتیجه امکان توسعه  دادن و یا تغییر آنها ساده تر نسبت به بقیه می‌باشد و فقط با اضافه نمودن یا تغییر مدولها انجام می‌شود.

همچنین از لحاظ ارتباطات امکانات زیادی دارند که می‌توان از آن ها در کنترل گسترده بهره برد و زبان برنامه نویسی آن بصورت نردبانی (نمادی) و یا بصورت دستورات گرافیکی انجام می‌شود.

پی ال سی های بزرگ : در مواردی که تعداد ورودی و خروجی ها زیاد و یا عملیات های کنترلی پیچیده باشد از پی ال سی های بزرگ معمولا استفاده می‌کنند و برنامه نویسی این نوع پی ال سی ها معمولا با استفاده از زبان های برنامه نویسی سطح بالا انجام می‌شود.

امروز از پی ال سی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود از جمله:

  1. صنایع خودرو سازی مثل از قبیل فعالیت های سوراخ کاری، اتومبیل، سیستم های رنگ کاری، پرس های خودکار برای کار های شکل دادن بدنه، عملیات اتصال قطعات
  2. صنایع شیمیایی از قبیل سیستم های مخلوط کننده برای دستگاه های ترکیب مواد
  3. صنایع غذایی : سیستم های سانتر فیوژ و سیستم های عصاره گیری و حتی بسته بندی مواد غذایی
  4. صنایع پلاستیک سازی از قبیل دستگاه های قالب گیری تزریقی، سیستم های آنالیز پلاستیک دمش هوا سیستم های تولید
  5. خدمات ساختمانی از قبیل آسانسورها، سیستم های کنترل هوا و تهویه مطبوع، سیستم های روشنایی خودکار

معرفی پرکاربرد ترین های پی ال سی

پی ال سی S7-200 زیمنس

پی ال سی s7-200 یا میکرو پی ال سی بصورت یکپارچه (کامپکت) تولید شد به گونه ای که هر سه بخش اصلی (سی‌پی‌یو، بخش ورودی و خروجی، منبع تغذیه) داخل یک جعبه قرار کرفته است که جز اولین محصولات از سری S7 به حساب می‌آید و بیشتر برای سیستم های ساده به کار برده می‌شود و نسبت به سایر پی ال سی ها ورودی و خروجی بیشتری دارد نسبت به سایر پی ال سی ها و معمولا در پروژه های بالا استفاده نمی‌شود.

 

فروش پی ال سی S7-200

 

پی ال سی S7-300 زیمنس

پی ال سی هایی موجود هستند که ساختار آن بصورت ماژولار می‌باشد که با مدل سری 300 تولید می‌شود.

به این معنا که بخش های مختلف آن امکان جدا شدن از هم به راحتی دارد و این امکان را می‌دهد که سی‌پی‌یو، ورودی خروجی، ماژول های تغذیه را کنار هم قرار داد و بصورت یک پی ال سی ساخت.

پی ال سی s7-300 نسبت به پی ال سی سری 200 بصورت کامپکت می‌باشد :

  • افزودن ماژول
  • افزودن ورودی و خروجی
  • پشتیبانی از کارت سخت افزاری مختلف
  • و…

پی ال سی  s7-300 ازبین سایر پی ال سی های شرکت زیمنس جز دسته ی پی ال سی های پرکاربرد و پیشرفته قرار دارد

که با نام PLC S7-300  شناخته می‌شود.

از بزرگترین مزیت این نوع پی ال سی میتوان به ظرافت آن در طراحی ساخت اشاره کرد که این موضوع باعث شده بخاطر کم اشغال کردن فضا و طراحی ماژولار بیشتر مورد استقبال گردد.

گروه وسیعی از ماژول های توسعه برای این سری پی ال سی وجود دارد که باعث شدع سیستم را بطور مرکزی توسعه دهد یا بنا به وظایفی که باید انجام دهد ساختارهای غیر متمرکزی را ایجاد می‌کند.

جالب است بدانید این سری پی ال سی تا سال 2020 قرار است تولید شود و بعد از آن شرکت زیمنس تعهد داده است که تا 10 سال تجهیزات جانبی آن را تامین و تولید کند.

پردازنده های این پی ال سی در چهار سری استاندارد، ایمن بودن در برابر خطا، کامپکت، و تکنولوژیک عرضه می‌شود.

پی ال سی سری 300 جزو پرکاربردترین و مهمترین پی ال سی های شرکت SIMENS آلمان است که در اکثر صنایع استفاده می شود، این نوع از پی ال سی زیمنس دارای کلاس های مختلف کاری است. پی ال سی سری 300 به دلیل برنامه ریزی بسیار سریع و توانایی برقراری ارتباط با شبکه، این قابلیت را دارد که به زبان های LAD،FBD،STL و نیز زبان هایی که از استاندارد IEC1131 پیروی می کنند برنامه نویسی شوند.

پی ال سی زیمنس سری 300 نسبت به دیگر زیمنس ها از قیمت ارزانی برخوردار است. به همین منظور در اکثر پروژه های سطح متوسط و پایین مورد استفاده مهندسان ابزار دقیق قرار می گیرد.

پی ال سی های سری 400 شرکت زیمنس حوزه عملکرد وسیعی داشته و معمولا این نوع پی ال سی زیمنس به صورت ماژولار بوده است. از مزیت های پی ال سی های سری 400 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خرید پی ال سی S7300

 

 پی ال سی S7-400 زیمنس

پی ال سی s7-400 معمولا جز پی السی های رک هستند که این مدل نسبت به مدل سری های قبلی از تنوع بیشتر پردازنده  برخوردار است.

از بزرگترین مزیت آن می‌توان استفاده از ماژول های متعدد و متنوع نام برد که  این نوع پی ال سی برای پروژه های سنگین صنعتی طراحی شده است و بزرگترین تفاوت آن با دیگر پی ال سی های ماژولار طریقه نصب آن است که بصورت عمودی انجام می‌شود و همچنین ماژول مرکزی می‌باشد که در قسمت پشت پی ال سی قرار دارد و حتما باید آن بسته باشد که معنای تمام شدن کار را دارد به صورتی که بدون آن پی ال سی قادر به کار کردن نخواهد بود.

در تمامی ماژول ها قسمت ورودی و خروجی به یکدیگر متصل است ولی در پی ال سی های ماژولار تمامی اجزا به یکدیگر متصل است ولی در نمونه پی ال سی های رک همنطور که در قسمت بالا گفته شد تمام اجزا به ماژول اصلی وصل می‌شود و ماکسیمم تعداد ورودی خروجی در این سری پی ال سی حدودا 500 می‌باشد.

خرید پی ال سی S7-400

پی ال سی S7-1200 زیمنس

 

سری پی ال سی S7-1200 جدیدترین محصول از خانواده اتوماسیون صنعتی زیمنس می باشد که با امکانات پیشرفته و سری 200 می‌باشد که از سال 2009 وارد بازار شد.

در این سری پی ال سی از پردازنده های قدرتمند تری نسبت به پی ال سی سری 200 استفاده شده و ارتباط با کابل HMI در این مدل از طریق LAN  می‌باشد

که دارای اضافه شدن 8 ماژول را دارد.

و بزرگترین مزیت آن که کار را برای کاربران آسانتر کرده است نرم افزار برنامه نویسی آن TIAPORTAL می‌باشد.

این سری دارای 4 دسته 212,214,215,217 می‌باشد که در نمایندگی زیمنس موجود است.

 

پی ال سی S71200

 

پی ال سی S7-1500 زیمنس

پی ال سی S7-1500 بیشترین کارایی را برای دستگاه های با سایز متوسط و رو به بالا دارد و نسبت به سایر پی ال سی ها انعطاف پذیری بیشتری دارد. اجرای برنامه کاربر به راحتی توسط  واحد پردازش مرکزی انجام می‎شود.

این نوع پی ال سی در مقایسه با سری های 300 و 400 دارای مزایای بهتری از جمله کیفیت و کارایی بهتر و بالاتر، دارا بودن پورت ارتباطی پروفی نت، سرعت بالاتر، امکان برنامه نویسی با قابلیت های بالا، و خطایابی و نمایشگر آسانتری می‌باشد.

همچنین برای سری های 200،300،400 میتوان با استفاده از نرم افزار های مربوطه  بدون نیاز به تغییر به سری پی ال سی 1500 تبدیل کرد.

 

پی ال سی S7-1500

مینی پی ال سی (لوگو زیمنس)

کوچکترین نوع پی ال سی را معمولا به اسم لوگو زیمنسلوگو زیمنس شناخته می‌شود دارای یک صفحه ی کوچک هستند با تعدای دکمه که معمولا برای استفاده در پروژه و کارهای کوچک استفاده می‌شوند و به کمک نرم افزار ها امکان مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود که علاوه بر برنامه ریزی با کامپیوتر، به کمک صفحه کوچکی که دارد هم امکان ارسال دستورات به پی ال سی وجود دارد و می‌توان به راحتی به آن برنامه داد.

از لحاظ عملکرد و کارآیی شبیه Plc  های بزرگ می‌باشد، که تنها تفاوت آن محدودیت های دسترسی ورودی خروجی (نهایت بیشترین مقدار 40 باز ورودی خروجی) می‌باشد و اصلی ترین وظیفه آن پردازش مرکزی سیگنال ها برای قطعات است.

 

لوگو زیمنس

خرید پی ال سی از نمایندگی زیمنس

با توجه به حجم استفاده از پی ال سی زیمنس در کشور، نمایندگی رسمی زیمنس و فروشگاه های زیادی این محصول کارآمد را به بازار عرضه می‌کنند. نمایندگی های زیادی برای خرید و فروش پی ال سی زیمنس در سراسر کشور وجود دارد و این نمایندگی ها خدمات مورد نیاز برای مشتریان را فراهم می‌کنند. همانطوری که می‌دانید از بزرگترین نمایندگی های خرید و فروش پی ال سی زیمنس در کشور می‌توان به نمایندگی پارس اتوماسیون توانا اشاره کرد.

سالانه خریداران زیادی به پارس اتوماسیون توانا مراجعه می کنند تا پی ال سی زیمنساین محصول با ارزش را خریداری و آن را به بازار ارائه دهند. شما خریداران عزیز می توانید به راحتی و با مراجعه غیر حضوری به این نمایندگی ها در سراسر کشور  انواع پی ال سی مورد نیاز خود را با صرف کمترین هزینه خریداری نمایید.

بهترین روش برای خرید انواع پی ال سی  مراجعه به وب سایت های اینترنتی است. شما با این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف هزینه و زمان زیاد برای خرید پی ال سی زیمنس ندارید.

plc Siemens, plc زیمنس, پی ال سی Siemens, پی ال سی زیمنس, شرکت نمایندگی زیمنس, شماره نمایندگی زیمنس, نمایندگی زیمنس, نمایندگی زیمنس جمهوری, نمایندگی زیمنس در ایران, نمایندگی زیمنس در تهران, نمایندگی زیمنس کجاست, نمایندگی زیمنس لاله زار, نمایندگی فروش محصولات زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up