کنتاکتور ستاره مثلث

کنتاکتور ستاره مثلث

در این مقاله قصد داریم به کنتاکتور ستاره مثلث بپردازیم، پارس اتوماسیون توانا نمایندگی زیمنس در ایران است و با فروش محصولات کنتاکتور و پی ال سی با بهترین قیمت های موجود در بازار سعی در جلب رضایت شما عزیزان دارد، برای خرید و اطلاع از جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

پارس اتوماسیون توانا به عنوان نمایندگی زیمنس بهترین کنتاکتور زیمنس را در اختیار شما با بهترین قیمت قرار می دهد؛ برای خرید و اطلاعات بیشتر همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

همه چیز درباره کنتاکتور ستاره مثلث

موتور های سه فاز، موتور های الکترومکانیکی می باشند که به خاطر قدرتی که دارند باید با برق سه فاز راه اندازی شوند. این موتور ها برخلاف موتور های تک فاز که 2 سیم خروجی دارند، دارای 6 سیم خروجی می باشند که باید دو به دو یا سه به سه به هم وصل شوند تا قابلیت اتصال به پریز سه فاز را پیدا کنند.

این موتور ها به خاطر مصرف کم، بازدهی بالا، تعمیرات آسان و قدرت بالا همیشه مورد توجه صنعتگران قرار داشته اند. گفتنی است این موتور ها با وجود این که کاربرد گسترده ای در صنعت پیدا کرده اند، اما همیشه مشکلاتی را برای کاربران خود به وجود آورده اند.

ابعاد این تابلو ها در حد 5/2 در 5/1 متر بوده که دارای هزینه بالایی برای ساخت می باشد. در داخل تابلوی ستاره مثلث تعداد زیادی قطعات صنعتی وجود دارد که مستلزم اتصال درست آن ها توسط یک متخصص است. این قطعات شامل کنتاکتور، تایمر، بی متال، کنترل فاز و دیگر قطعات می باشد.

کنتاکتور ستاره مثلث چیست؟

کنتاکتور ستاره مثلث یک قطعه الکترومکانیکی است که برای کنترل و راه اندازی موتورهای القایی سه فاز استفاده می شود. این نوع کنتاکتور در سیستم های قدرت فراوان استفاده می شود و به طور عمده در صنعت برق، صنعت خودرو و صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

کنتاکتور ستاره مثلث دارای سه حالت عملکرد است که به ترتیب عبارتند از: ستاره (Y)، مثلث (Δ) و قطع (Off). در حالت ستاره، فازهای موتور به یکدیگر متصل می شود و در حالت مثلث، فازها به صورت مثلثی به هم متصل می شوند. در حالت قطع، هیچ اتصالی بین فازها وجود ندارد و موتور در حالت غیرفعال قرار می گیرد.

با استفاده از کنتاکتور ستاره مثلث، می توان موتورهایی را که برای راه اندازی نیاز به جریان بالا دارند، به طور نرم و بی ضربه راه اندازی کرد. این کنتاکتور با کاهش جریان راه اندازی، از خطرات حاصل از برق رفتگی و ضربه سواری بر روی موتور جلوگیری می کند.

علاوه بر این، استفاده از کنتاکتور ستاره مثلث باعث کاهش مصرف انرژی در موتور می شود. با تغییر از حالت ستاره به حالت مثلث، جریان موتور کاهش می یابد و از این طریق مصرف انرژی نیز کاهش می یابد. این ویژگی مهم کنتاکتور ستاره مثلث از آن است که در موتورهایی که برای مدت طولانی در حالت بار تهیه هستند، استفاده می شود.

در نتیجه، کنتاکتور ستاره مثلث یک قطعه اساسی در سیستم های القایی سه فاز است که به کنترل و راه اندازی موتورها کمک می کند. با استفاده از این کنتاکتور، می توان به طور ایمن و کارآمد موتورها را راه اندازی کرد و از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

ابعاد کنتاکتور ستاره مثلث

این کنتاکتور ها ابعادی در حدود 6، 15 و 20 سانتی متر دارند که به صورت یکجا کار کنتاکتورها، مدار های فرمان و قدرت، بی متال، کنترل فاز، تایمر و دیگر قطعات را در فضای محدود انجام می دهد. دستگاه دارای 3 ورودی بوده که سه فاز شبکه را به آن متصل می کنند و یک فرد عادی هم با نقشه می تواند آن را نصب کند.

مزایای استفاده از کنتاکتور های ستاره مثلث

این کنتاکتور ها دارای سرعت قطع و وصل زیاد و استهلاک کم بوده و از لحاظ حفاظتی، ایمنی بهتری دارد. بوبین آن 01/0 حالت قبلی مصرف می کند. زمان قطع برق مدار مصرف کننده هم قطع شده و پس بعد از وصل دوباره، دستگاه در حالت ستاره بوده و این خود مزیتی مهم محسوب می شود. همینطور فضای اشغال شده توسط این کنتاکتور در حدود یک تایمر بوده و بازدهی بیشتری دارد.

 


کنتاکتور زیمنس یکی از اجزای مهمی است که باید فقط از مراکز معتبر خریداری شود تا بتواند از نظر کیفیت، رضایت شما عزیزان را جلب کند. برای خرید کنتاکتور پیشنهاد می کنیم همین حالا با اتوماسیون صنعتی زیمنس 02136610801 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید، همچنین مشاوره خرید نیز از سوی کارشناسان این امر به شما ارائه می گردد. 


 

خرید از اتوماسیون صنعتی زیمنس

اتوماسیون صنعتی زیمنس به دنبال بهترین و مطمئن ترین راه برای تأمین نیروهای الکتریکی برای پروژه های شماست، فروشگاه و نمایندگی کنتاکتور زیمنس با بسال ها تجربه در عرصه فروش و تأمین قطعات برق، آماده خدمت رسانی به شماست.

ما در فروشگاه کنتاکتور زیمنس، تنها اصلی ترین و بهترین برندهای کنتاکتور را به مشتریان ارائه می دهیم. برندهایی که به عملکرد بی نظیر، کیفیت بالا و دوام برجسته شهرت دارند. با خرید از ما، شما از امکاناتی مانند کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات، کاهش خرابی ها و افزایش بهره وری سیستم خود بهره مند خواهید شد.

با تیمی از کارشناسان ما، در فروشگاه کنتاکتور زیمنس همواره مشتریان را در انتخاب بهترین محصولات برقی همراهی می کنیم. ما با دقت و دانش فنی بالا، به شناخت دقیق نیازهای شما پرداخته و محصولاتی را ارائه می دهیم که بهترین عملکرد و قابلیت ها را دارند.

با توجه به توانمندی های فنی و مهندسی فروشگاه کنتاکتور زیمنس، ما قادر به تأمین نیازهای شما در هر برنامه ای هستیم. از سیستم های کوچک و ساده تا سیستم های بزرگ و پیچیده، ما قادر به ارائه بهترین و کارآمدترین راه حل های برقی هستیم. با ما همراه باشید و از تجربه خریدی متفاوت و مطمئن لذت ببرید. فروشگاه کنتاکتور زیمنس همواره بهترین محصولات برقی را با بهترین قیمت به شما عرضه می کند. منتظر دیدار شما هستیم!

Siemens کنتاکتور, اتوماسیون صنعتی زیمنس, پارس اتوماسیون, پارس اتوماسیون توانا, قیمت کنتاکتور زیمنس, کنتاکتور Siemens, کنتاکتور برند زیمنس, کنتاکتور زیمنس, کنتاکتور ستاره مثلث, کنتاکتور ستاره مثلث چیست, کنتاکتور مارک زیمنس, کنتاکتور مدل ستاره مثلث, نمایندگی زیمنس

Related Posts

2 دیدگاه. Leave new

  • فیاضپور
    2023-10-21 10:06 ق.ظ

    سلام شما کنتاکتور زیمنس ستاره مثلث رو آموزش میدید

    پاسخ
    • الفباوب
      2023-10-21 10:17 ق.ظ

      سلام دوست عزیز. با 02136610801 تماس بگیرید تا کارشناسان بهتر شمارو راهنمایی کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up