اجزای مهم اتوماسیون صنعتی

الویت بندی عوامل موثری بر اتوماسیون صنعتی

وقتی خط تولیدی دارید که به خوبی پیش می رود، فکر سرمایه گذاری در اتوماسیون خط تولید معمول نیست. اگرچه این تفکر منطقی به نظر می رسد، اما برخلاف توسعه عمومی صنعت است.از خود راضی بودن و عدم جستجوی سرمایه گذاری جدید، مانند سرمایه گذاری در اتوماسیون، می تواند یک اشتباه باشد. با این حال، قبل از سرمایه گذاری در یک خط تولید خودکار، برنامه ریزی و الویت بندی  لازم است.در این مقاله در مورد صحیح ترین دوره سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی و الویت بندی عوامل موثری بر آن  خواهیم پرداخت .همچنین، ما به شما نشان می دهیم که چگونه قبل از رسیدن به آن لحظه آماده شوید.

 

چرا خط تولید صنعت را خودکار کنیم

خودکارسازی یک صنعت به معنای بهبود آن از طرق مختلف است. بنابراین، حتی اگر فقط یک فرآیند، خواه خودکار، برای آزمایش یا هر نوع تجزیه و تحلیل، از قبل متوجه تفاوت عظیمی بین عملکرد انجام شده توسط یک ماشین و یک انسان شود.(عوامل موثری بر اتوماسیون صنعتی)

در ابتدا مشخص شده است که مزایای اتوماسیون خط تولید چندین است:

بهبود در مقدار تولید شده

کیفیت تولید را بهبود می بخشد

بهبود زمان تولید

دقت دستگاه را بهبود می بخشد

امنیت را بهبود می بخشد

در میان جنبه های دیگر

این دلیل کافی برای خودکارسازی صنعت و کنار گذاشتن رضایت ناشی از ثبات کار انسانی خواهد بود.

کار انسان در بسیاری از موارد نادقیق است. تأخیر در اجرای یک تابع امری رایج است، خطا و خطری برای زندگی نیز (بسته به عملکرد شما) وجود دارد.

 

 

افزایش تولید با اتوماسیون صنعتی

هیچ چیز برای یک صنعت به اندازه افزایش تولید علاوه بر کیفیت بالاتر این محصول در اولویت نیست. به طور کلی، زمانی که زمان تولید سریع باشد، کیفیت کاهش می یابد.

آنها در بیشتر موارد نسبت معکوس دارند. با این حال، دقیقا برعکس در خطوط تولید خودکار اتفاق می افتد.

اینها دلایل اصلی سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی هستند. با این حال، همیشه یک سوال ذهن مدیران را درگیر می کند: زمان مناسب برای سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی چه زمانی است؟

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی

به همان اندازه که به دنبال زمان مناسب یا دقیق برای سرمایه گذاری در اتوماسیون در صنعت خود هستید، ما  برای شما روشن می کنیم که این چیز دقیقی نیست.

سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی به یک عامل اصلی و چند عامل ثانویه بستگی دارد که اولین آنها کیفیت فعلی تولید در مقابل  زمان تولید فعلی است و ایمنی کارکنان عواملی که در این قسمت از متن عمیق تر خواهد شد.

 

کیفیت فعلی تولید در مقابل زمان تولید

قبل از اینکه به دنبال لحظه ای برتری برای سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی باشید، خوب است فاکتور کیفیت و زمان تولید را رعایت کنید.

اگر تولید شرکت شما زمان زیادی می برد و کیفیت آن بهترین نیست، ضروری است که بررسی کنید که آیا مشکل از کارمندان است یا اینکه هر بار نمی توان تولید را با کیفیت عالی انجام داد.

در این حالت، اتوماسیون یک دست در چرخ خواهد بود. از آنجایی که می‌توانید این عملکرد را با دقت و سرعت انجام دهید و هر دو جنبه را بهبود ببخشید.

با تأخیر در تولید و کیفیت خوب یا با سرعت تولید و کیفیت بد، مطمئناً وقت آن است که تحلیل کنیم چه متغیرها و عواملی باعث این اتفاق می شوند.

اتوماسیون در اینجا نیز ضروری است، زیرا به ترتیب باعث کاهش زمان تولید یا افزایش کیفیت تولید می شود.

هنگامی که تولید سریع و با کیفیت باشد، اتوماسیون همچنان مورد استقبال قرار می گیرد. اگرچه تولید خوب و سریع است، اما اگر اتوماسیون روی آن اعمال شود، می تواند عالی و سریعتر باشد.

بنابراین، این موردی است که باید در آن تجزیه و تحلیل بیشتری انجام شود. از آنجایی که برنامه ریزی برای حفظ سطح تولید باید به خوبی انجام شود.

 

ایمنی در تولید

این یک عامل ثانویه است. با این حال، کمتر از اصلی مهم نیست. اگرچه به ندرت شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت بروز مشکل بزرگی ایجاد می کند. به این ترتیب، ایمنی حیاتی کارکنان می تواند زمان مناسبی را برای سرمایه گذاری در اتوماسیون برخی از عملکردها تعریف کند.

بنابراین، برخی از عملکردها به خودی خود خطرناک هستند و اگرچه به قیمت ایمنی هزینه خوبی دارند، اما باید با اتوماسیون صنعتی جایگزین شوند. به این ترتیب، ماشین‌های خاصی مانند پرس‌ها وقتی خودکار می‌شوند، ایمن‌تر می‌شوند و تولید را بهبود می‌بخشند.

به طور خلاصه، اتوماسیون در هر صورت مورد استقبال قرار می گیرد، زیرا همیشه چیزی برای بهبود در خط تولید چه کارایی یا ایمنی کارکنان باشد وجود دارد.

بنابراین، زمان مناسب برای سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی به عوامل متعددی بستگی دارد که باید یک به یک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا بتوان اقدامی انجام داد.

 

اتوماسیون صنعتی, اتوماسیون صنعتی زیمنس, پارس اتوماسیون, پارس اتوماسیون توانا, نمایندگی زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up