با انواع مختلف پی ال سی و کاربردهای آن آشنا شوید.

انواع مختلف پی ال سی

امروزه استفاده از فناوری الکترونیک و کامپیوتر در صنعت به سرعت رشد کرده است. سیستمهای کامپیوتری باعث شده است، کارها در مدت زمان کمتر، بدون خطا و به بهترین نحو انجام شود. در این میان پی ال سی ها از گروههای پرطرفدار هستند. شرکت زیمنس با تولید پی ال سی های با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای جهانی به عنوان یکی از برندهای محبوب شناخته شده است. در ادامه توضیحاتی در رابطه با انواع مختلف پی ال سی زیمنس ارائه خواهیم داد. 

پی ال سی چیست؟

پی ال سی از خانواده کامپیوترها است و در صنعت به کار گرفته می‌شود. کنترل کنندهی برنامه پذیری که در ورودی سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال را دریافت میکند و سپس آنها را به سیگنالهای منطقی که برای پردازشگر قابل فهم است تبدیل میکند. پردازشگر مطابق با برنامه ای که از قبل برای آن مشخص شده است، عملیات مورد نظر را روی سیگنالها انجام میدهد. به زبان ساده تر آنها را پردازش میکند و خروجی را به تجهیزات دیگر ارسال میکند. به همین سادگی اما پرکاربرد! این فرآیند کاری یک پی ال سی است.

مدل های پی ال سی زیمنس

محصولات PLC شرکت زیمنس از نظر نوع طراحی به دو دستهی کامپکت و ماژولار تقسیم میشوند. کلمه compact در لغت به معنای فشرده و جمع وجور است. دقیقا در این مدل طراحی نیز از همین معنی استفاده شده است، یعنی منبع تغذیه، پردازشگر، بخش های ورودی و خروجی دقیقا درکنار یکدیگر قرارداده شده و یک واحد تلقی می شوند. ماژولار(modular) به معنی قسمتهای کوچک است. در این طراحی بخشهای سی پی یو، پردازشگر، ورودی و خروجی هریک جدا هستند، اما بر حسب نیاز کاربر در کنار یکدیگر قرار داده میشوند و یک پی ال سی را تشکیل میدهند. این مدل از طراحی نسبت به مدل کامپکت قابلیت توسعه بیشتری دارد.

پارس اتوماسیون توانا، نمایندگی زیمنس در تهران انواع مختلف پی ال سی را به شرح زیر به مشتریان خود معرفی میکند.

پی ال سی S7-200 زیمنس (PLC S7200 Siemens)

اگر به دنبال یک پی ال سی برای کارهای ساده با قیمت ارزان هستید، این مدل پی ال سی S7-200 گزینه مناسبی برای شما است. به صورت کامپکت طراحی شده است، اما در برخی مدلها میتوان ماژولهایی را در کنار پردازشگر قرار داد و تا حدودی متناسب با نیاز کاربران آن را توسعه داد. برنامه نویسی و کار با آن ساده است.

پی ال سی S7-300 زیمنس (PLC S7300 Siemens)

این مدل پی ال سی S7-300 برای کارها با پیچیدگی متوسط مناسب است. طراحی آن به سبک ماژولار انجام شده است. تنوع ماژولها و سهولت استفاده آن را به یکی از مدلهای پرطرفدار در بین مشتریان تبدیل کردهاست. قابلیت تغییر و توسعه متناسب با نیاز کاربران یکی از ویژگی های چشمگیر این مدل از پی ال سی زیمنس است.

پی ال سی S7-400 زیمنس (PLC S7400 Siemens)

اگر نیازهای شما درحال تغییر است و حجم وسیعی از کارها را دارید، این سری از پی ال سی S7-400 میتوانند رضایت شما را جلب کنند. طراحی ماژولار این مدل باعث شده است، به راحتی قابلیت توسعه داشته باشد و نسبت به S7-300  سرعت بیشتر، حافظه و پردازشگر قوی تری دارد.

پی ال سی S7-1200 زیمنس (PLC S71200 Siemens)

  زیمنس باز هم مشتریان خود را تنها نگذاشت و برای کاربران با کارهای نسبتا کوچک نسل جدیدی از پی ال سی ها را روانه بازار کرد. این سری در تمامی مدلها دارای دو ورودی آنالوگ است، که با تمام شبکه های صنعتی سازگار است. به صورت کامپکت طراحی شده است. نسبت به S7-200 سرعت بسیار بالاتری دارد.

و به نام پی ال سی S7-1200 در بازار عرضه شد.

پی ال سی S7-1500 زیمنس (PLC S71500 Siemens)

این مدل که پی ال سی S7-1500 معروف است به راحتی در نمایندگی زیمنس در دسترس و قابل سفارش است، از جدیدترینهای پی ال سی زیمنس است. این نسل دارای مدلهای مختلف است، که برای کارهای نسبتا کوچک تا بزرگ طراحی شده است. در واقع میتوان گفت نسل تکاملیافته سری 300 و 400 است. پردازنده با سرعت بیشتر و وجود یک صفحه نمایش که اطلاعاتی مانند شماره سفارش محصول، شماره سریال و … را به کاربر نمایش میدهد، محبوبیت آن را دوچندان کرده است. 

توضیحات ارائه شده ویژگیهای مختصری از هریک از مدلهای موجود از پی ال سی زیمنس است. توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب هر مدل ابتدا با مشاوران در نمایندگی زیمنس گفتگویی داشته باشید، تا از تمام ویژگی ها و مزایا و معایب هریک از مدلها اطلاعات کاملی به دست آورید. محصولات siemens در بازار به راحتی قابل دسترس است، ولی خرید از نمایندگی معتبر زیمنس یک کار هوشمندانه است. با خرید از نمایندگی علاوه بر اطمینان از اصل بودن محصول آن را با گارانتی و قیمت مناسب خریداری کنید و از خدمات پس از فروش بهره ببرید.

با انواع مختلف پی ال ی سی آشنا شوید

plc Siemens, plc زیمنس, پی ال سی Siemens, پی ال سی زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up