تابلو برق فشار قوی چیست؟

تابلو برق فشار قوی چیست؟

تابلو برق فشار قوی چیست؟ ممکن است این سؤال برای شما هم ایجاد شده باشد، از این رو اگر شما بخواهید این تقسیم‌بندی را مشاهده کنید، می‌توانید به طبقه‌بندی ولتاژ توجه نمایید. این طبقه‌بندی متناسب با مکان زندگی شما تعیین می‌گردد.
استفاده از تابلو برق فشار قوی چندین سال است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. به دلیل اینکه برای تأمین برق ژنراتور‌هایی با ۱۰۰۰ ولت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت این تابلو برق‌ها باید از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده شود تا از اتفاقات و حوادث ناشی از برق گرفتگی و آتش سوزی و اتفاقات دیگر جلوگیری شود. برای تولید انرژی بالا معمولاً تابلو برق به دمای بالا می‌رسد به منظور خنک کردن سیستم از گاز sf۶ استفاده می‌کنند.

تابلو برق فشار قوی چیست؟

استاندارد تولید تابلو فشار قوی

در هر کشوری با توجه به قواعد خاصی که برای استفاده از تابلو برق در نظر گرفته شده است، باید طبق آن عمل کرد. به طور کلی در هر صنعتی باید دستورالعمل ملی برق در ایالات متحده و انجمن ملی تولید برق و سازمان استاندارد ملی آمریکا در نظر گرفته شود و طبق آن برنامه‌ریزی گردد‌. بر اساس این قوانین تابلو فشار قوی ضعیف و متوسط اجرا می‌شود.
طبقه‌بندی تابلو برق با توجه به ولتاژ ژنراتور‌ها انجام می‌شود در این صورت ژنراتور‌های کمتر از هزار ولت یا برابر با آن را فشار متوسط و بالا‌تر از هزار را فشار قوی مینامند.
به منظور استفاده از تابلو برق در صنایع بزرگ برای راه انداختن موتور‌ها از فشار قوی استفاده می‌کنند که می‌تواند تا ۴۶۱۰ ولت را تولید نماید. با توجه به این موارد تابلو فشار قوی اهمیت بسیار زیادی در صنایع بزرگ دارد.

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق فشار قوی

تابلو فشار قوی با توجه به استاندار‌های موجود ساخته می‌شود از این رو برای انتقال و کنترل برق با ولتاژ‌های بالا از این سیستم استفاده می‌شود. این سیستم با دقت بالا و با کیفیت مورد نیاز ساخته شده است تا از وقوع حوادث و آتش سوزی جلوگیری کند. قطع‌کننده cb به خوبی از پس مشکلات احتمالی بر می‌آید‌. معمولاً برای قطع انرژی به مدت کوتا نمی‌توان از قطع‌کنندهخلأاستفاده کرد چراکه پاسخگوی نیاز تابلو فشار قوی نمی‌باشد.

قطع‌کننده sf۶ هم اصولاً دو نوع است که قطع‌کننده مدار یک و قطع‌کننده مدار دو می‌باشد. بیشتر از قطع‌کننده‌های تک مرحله‌ای استفاده می‌کنند.
علاوه بر قطع‌کننده‌ها در تابلو برق از سوییچ و سیم‌های مختلفی استفاده می‌شود که نقش اساسی در عملکر تابلو برق دارد.

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق فشار قوی 

کاربرد تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی چیست و چه کاربردی دارد در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد. به منظور بالا بردن امنیت و کنترل ولتاژ موتور‌های بزرگ در صنعت از تابلو برق فشار بالا استفاده می‌شود. در نیروگاه‌ها نیاز به انتقال انرژی با فشار بالا می‌باشد که این یک نمونه از استفاده تابلو فشار قوی می‌باشد. ولتاژ بالا با جریان پایین باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت برج و خطوط مورد نیاز برق می‌شود. تابلو برق فشار بالا به منظور کنترل از راه دور لازم است که قابلیت سوئیچینگ داشته باشد.

قیمت خرید تابلو برق فشار قوی

همان طور که در متن مقاله مشاهده کردید به تابلو فشار قوی چیست پرداختیم تا بتوانیم قیمت مناسبی برای خرید آن‌ها در نظر بگیریم.
با توجه به متن می‌توان دریافت که قیمت دستگاه با توجه به موارد و عوامل بسیاری تعیین می‌گردد.
قطعات کاربردی در دستگاه از تنوع بالایی برخوردار است اما نسبت به تابلو برق‌های دیگر، تابلو فشار قوی از تنوع زیادی برخوردار نیست و تکنولوژی متنوعی برای ساخت آن استفاده نمی‌شود. از این رو آن‌ها را با توجه به قطع‌کننده‌های به کار رفته در آن تقسیم‌بندی می‌کنند. از این رو آن‌ها در دستگاه‌های فشار قوی با قطع‌کننده خلأ، انفجار هوا، قطع‌کننده sf۶ و قطع‌کننده روغنی تقسیم می‌کنند.
بنابراین مهم‌ترین المان در قیمت تابلو فشار قوی استفاده از تکنولوژی متفاوت در ساخت قطع‌کننده‌ها می‌باشد. از دیگر موارد تأثیر‌گذار در قیمت تابلو برق مواد اولیه، محل نصب و شرکت سازنده می‌باشد.

قیمت خرید تابلو برق فشار قوی 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up