تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری چیست؟ کلید اتوماتیک و مینیاتوری از ابزارهای کلیدزنی می باشند که در دنیای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. کلید اتوماتیک، همانند کلیدهای معمولی کیبوردها، با فشار دادن به صورت فیزیکی عمل می کند، اما دارای مکانیزمی است که موجب می شود زمان فشار، کلید به صورت اتوماتیک به حالت بالا و پایین برود. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

همینطور کلیدهای مینیاتوری از نوع کلیدهای الکتریکی هستند و معمولا در دستگاه های کوچک تر و محدودتر مانند لپ تاپ ها یا دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار می گیرند. این کلیدها با فشار دادن الکتریکی به جای فشار فیزیکی کار می کنند، که موجب کاهش حجم و وزن دستگاه ها می شود.

نمایندگی زیمنس

ما در نمایندگی زیمنس محصولات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با تکیه بر کیفیت بالا و پشتیبانی مطمئن، نمایندگی زیمنس به عنوان یکی از انتخاب‌های صحیح برای خرید محصولات این برند محسوب می‌شود. به ما بپیوندید و تجربه‌ی بی‌نظیری از تکنولوژی را دریافت کنید.

آیا می‌دانستید که زیمنس، یکی از برترین و معتبرترین برندهای صنعتی و مهندسی در جهان است؟ بازرگانی زیمنس به عنوان نماینده رسمی این شرکت بزرگ، برآمده از تکنولوژی و نوآوری، در خدمت شماست.

ما در بازرگانی زیمنس با افتخار تلاش می‌کنیم تا بهترین و جدیدترین محصولات زیمنس را در اختیار شما قرار دهیم. از ابزارهای قدرتمند صنعتی گرفته تا سیستم‌های نوآورانه، همه محصولات زیمنس برای بهبود کیفیت زندگی شما طراحی شده‌اند.

در نمایندگی زیمنس ما، متخصصین مجرب و کارآزموده‌ای در زمینه فروش محصولات زیمنس در اختیار شما قرار می‌گیرند. آن‌ها درک عمیقی از نیازها و مشکلات شما دارند و به شما راهکارهایی مناسب و سازگار با سبک زندگیتان ارائه می‌دهند.

از محصولات برقی و الکترونیکی گرفته تا سیستم‌های نورپردازی، از تجهیزات صوتی و تصویری تا تکنولوژی های هوشمند، با ما می‌توانید همه چیز را پیدا کنید. با محصولات زیمنس، مطمئن باشید که در دست دارید. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

همچنین، بازرگانی زیمنس برای بهترین تجربه خرید شما، خدمات پس از فروشی حرفه‌ای و قابل اعتماد را نیز ارائه می‌دهد. تیم فنی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست و به شما کمک می‌کند تا از محصولات زیمنس خود به نحو احسن استفاده کنید.

با ما همراه شوید و به همراه زیمنس از تکنولوژی پیشرفته و نوآوری بهره‌برداری کنید. بازرگانی زیمنس همواره در کنار شماست تا تکمیلی بهتر و بهبودی پایدار در زندگی شما به ارمغان بیاورد. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

 

کلید مینیاتوری یا MCB چیست؟

MCCB مخفف Molded Case Circuit Breaker می باشد. کلید اتوماتیک همانند کلید مینیاتوری جز تجهیزات حفاظتی برقی است اما برای تحمل ظرفیت های انتقال جریان بالاتر طراحی شده و برای سیستم های الکتریکی بزرگ تر مناسب می باشد. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

کلید اتوماتیک همینطور قادر به محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه از طریق مکانیزم ترمیم مغناطیسی و حرارتی می باشد. MCCB در انواع مختلفی مانند فیکس یا غیر قابل تنظیم، حرارتی قابل تنظیم و الکترونیکی موجود است که سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند. این دستگاه ها معمولاً در کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند که در آن جریان های بالاتر و حفاظت قوی مورد نیاز می باشد.

کلید اتوماتیک یا MCCB چیست؟

MCCB مخفف Molded Case Circuit Breaker می باشد. کلید اتوماتیک همانند کلید مینیاتوری جز تجهیزات حفاظتی برقی است اما برای تحمل ظرفیت های انتقال جریان بالاتر طراحی شده و برای سیستم های الکتریکی بزرگ تر مناسب می باشد. کلید اتوماتیک همینطور قادر به محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه از طریق مکانیزم ترمیم مغناطیسی و حرارتی می باشد. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

MCCB در انواع مختلفی مانند فیکس یا غیر قابل تنظیم، حرارتی قابل تنظیم و الکترونیکی موجود است که سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند. این دستگاه ها معمولاً در کاربردهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند که در آن جریان های بالاتر و حفاظت قوی مورد نیاز می باشد.

کلید اتوماتیک زیمنس از محصولات شرکت معتبر زیمنس است که سهم عمده بازار کلید های اتوماتیک را به خود اختصاص داده می باشد. در پارس اتوماسیون توانا زیمنس، می توانید با خیال راحت، انواع کلید اتوماتیک اصل زیمنس را با قیمت مناسب و ضمانت اصالات کالا تهیه کنید.

شباهت های کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک

عموم تجهیزات حفاظتی در کنار تفاوت ها، شباهت هایی هم با هم دارند. کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری هم از این قاعده مستثنی نیستند. قبل از پرداختن به تفاوت های کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک، شباهت هایشان را از نظر می گذرانیم.

  • هر دوی آنها عناصر حفاظتی از مدار هستند و در دسته بریکرها یا کلید ها جای می گیرند.
  • هر دو کلید مدار را در برابر اتصال کوتاه و اضافه جریان محافظت می کنند.
  • مکانیزم تشخیص اتصال کوتاه در هر دو کلید یک سیم پیچ الکترومغناطیسی و مکانیزم تشخیص اضافه بار در هر دو کلید یک تیغه بیمتال می باشد.
  • هر دو در مدارهای فشار ضعیف کاربرد دارند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری چیست؟

پس از آشنایی با عملکرد و شباهت های بریکرهای مینیاتوری و اتوماتیک، آماده ایم تا تفاوت های این کلیدها را با هم بررسی کنیم. این کلیدها 5 تفاوت اساسی دارند که عبارتند از: تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

 ابعاد و رنج جریان تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

بسیاری معتقدند مهمترین تفاوت کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک، رنج جریان قابل کنترل توسط آن هاست. کلیدهای مینیاتوری ابعاد کوچکی دارند و برای رنج جریان پایین طراحی شده اند. این کلیدها در جریان نامی 0.5 تا کمتر از 100 آمپر وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.در مقابل کلیدهای اتوماتیک ابعاد بزرگتر و رنج جریان گسترده تری (معمولا تا 1600 آمپر) نسبت به کلید مینیاتوری دارند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

البته با بالارفتن سطح فناوری ها امکان کوچک تر شدن کلید های اتوماتیک هم فراهم آمده است طوریکه جریان های تا 100 آمپر سری های 3VM زیمنس تقریبا به اندازه یک مینیاتوری سه پل هستند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

تفاوت در ظرفیت قطع تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

منظور از ظرفیت قطع یا قدرت قطع، حداکثر جریانی است که در لحظه اتصال کوتاه می تواند از کلید عبور کند و کلید می تواند آن را تشخیص دهد و مدار را قطع کند اما عملکرد کلید دچار مشکل شده و باید به سرعت تعویض یا تعمیر گردد. کلیدهای با جریان شکست بالاتر، قابلیت اطمینان بیشتری دارند.

جریان شکست کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک متفاوت می باشد. کلید اتوماتیک ظرفیت شکست به مراتب بالاتری دارد. با توجه به بالاتر بودن رنج جریان و همینطور جریان شکست، کلیدهای اتوماتیک در مدارات با جریان نامی و خطای بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند. جریان شکست با عنوان breaking capacity یا با علامت اختصاری Icu بر روی پلاک کلیدها درج می شود. عموما این جریان با واحد کیلو آمپر (kA) معرفی می شود.

واحد تریپ تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

از جمله تفاوت های کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک می توان به تفاوت در ویژگی های تریپ آن ها اشاره کرد. علاوه بر رنج جریان متفاوت که بر عملکرد تریپ کلیدها تاثیر می گذارد، یک تفاوت اساسی دیگر هم بین این کلیدها وجود دارد. در کلید های اتوماتیک یک قسمت جداگانه برای کنترل برخی پارامتر ها از جمله جریان عبوری از کلید تعبیه شده است در حالیکه همه چیز در مینیاتوری ها ثابت می باشد.

مثلا جریان عبوری از کلید که با Ir نشان داده می شود را می توان از 0.7 جریان نامی کلید تا جریان نامی تنظیم کرد. این قسمت معمولا در زیر قسمت دسته روشن و خاموش کلید قرار دارد و در پایین آن ترمینال های خروجی کلید قرار گرفته می باشد. همینطور سرعت عملکرد کلید اتوماتیک در تشخیص و قطع مدار بیشتر از MCB می باشد. از جمله امکانات دیگر تریپ یونیت می توان به ایجاد حفاظت کامل تر در نسخه های الکترونیکی آن برای کنترل خطاهای LSIG اشاره کرد.

 کنترل از راه دور

قابلیت کنترل از راه دور برای تجهیزات صنعتی یک مزیت محسوب می شود. این قابلیت امکان متمرکز کردن مدار فرمان در یک نقطه و ارسال سیگنال های کنترلی برای بخش های مختلف مدار را فراهم می کند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری قابلیت کنترل از راه دور را به صورتی که در کلید های کمپکت داریم، ندارند (امکان اتصال کنتاکت کمکی، رله شنت و آندر برای مینیاتوری وجود دارد). این درحالی است که کلید اتوماتیک را می توان با اتصال یک ابزار جانبی از راه دور کنترل کرد.

 تفاوت کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک در کاربرد

MCB ها معمولاً در کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند. این بریکرها از مدارهای روشنایی، پریزهای برق و بارهای الکتریکی کوچکتر محافظت می کنند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

از سوی دیگر کلید کامپکت اغلب در کاربردهای صنعتی و تجاری مقیاس بزرگ، مانند کارخانه های تولیدی، مراکز داده و ماشین آلات سنگین، که در آن جریان ها و سطوح خطای بالاتری وجود دارد، به کار می رود. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

کاربردها

کلید مینیاتوری معمولاً در برنامه هایی که درجه بندی جریان و ظرفیت شکست پایین تر است مورد استفاده قرار می گیرند. این بریکرها در تابلوهای توزیع برق خانگی، تاسیسات تجاری و مدارهایی با تقاضای توان کمتر کاربرد گسترده ای پیدا می کنند. تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

از سوی دیگر کلیدهای اتوماتیک در طیف وسیعی از کاربردها، از جمله کارخانه های صنعتی، ساختمان های تجاری، مراکز داده و شبکه های توزیع برق مقیاس بزرگ کاربرد دارند. کلید اتوماتیک در مدارهایی با جریان نامی بیشتر و جریان خطای بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 امکانات شبکه تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

یکی از مواردی که در کلید های کامپکت خصوصا سری های جدیدتر اضافه شده و یا توسعه داده شده امکانات قرار گرفتن در شبکه و مانیتورینگ سیستم کنترل هست. در سری های جدیدتر پروتکل های ارتباطی جدیدتر به این کلید ها اضافه شده که کار را برای گرفتن گزارش لحظه ای آسان نموده می باشد. اما در کلید های مینیاتوری به علت ساختار شان امکان قرار گرفتن این قابلیت ها وجود ندارد.

تفاوت کلید اتوماتیک و کلید مینیاتوری

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up