اجزای مهم اتوماسیون صنعتی

کاربرد اتوماسیون صنعتی در بالا بردن راندمان

اتوماسیون صنعتی استفاده از انواع مختلف فناوری ها برای کنترل تولید و فرآوری انواع مختلف محصولات مصرفی است. یکی از پیامدهای اصلی اتوماسیون کاهش تداخل انسانی است که به کاهش وظایف دستی در کارخانه ها کمک می کند.(کاربرد اتوماسیون صنعتی)

بخش صنعتی، عمدتاً بزرگ، بستگی زیادی به استفاده از اتوماسیون صنعتی دارد که برای بهره وری و کیفیت در خطوط تولید مدرن ضروری است.

بنابراین، ضروری است که کارآفرینان و مدیران مفهوم و عناصر دخیل در اتوماسیون را درک کنند و راه حل هایی را برای هر مورد تطبیق دهند.

به طور کلی، سیستم های کنترل سیستم های خودکار توسط مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی،  کابل های محافظ برای ابزار دقیق  و سایر قطعات ایجاد می شوند.

هدف همیشه ایجاد ثبات، دقت و بهره وری بیشتر برای فرآیندها و خطوط تولید است. از این طریق می توان به منافعی برای کارکنان و به طور کلی کارخانه ها دست یافت.

چرا در اتوماسیون صنعتی سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در فناوری که امکان اتوماسیون فرآیندهای صنعتی را فراهم می کند، می تواند کارآفرینان یا مدیران واحدهای کوچکتر یا با تجربه کمتر در بازار را بترساند.

اما سرمایه گذاری در اتوماسیون صنعتی با توجه به مزایایی که برای خطوط تولید ایجاد می کند قابل توجیه است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش بهره وری فعالیت ها؛

بهبود کیفیت نهایی محصولات؛

به کاهش هزینه ها کمک می کند؛

امنیت بیشتری را برای کارکنان فراهم می کند؛

رقابت را در بازار بهبود می بخشد.

افزایش بهره وری فعالیت ها با اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون انجام کارهای مختلفی را که قبلاً به صورت دستی انجام می شد با استفاده از ماشین آلات از پیش برنامه ریزی شده امکان پذیر می کند. بنابراین، سیستم ها علاوه بر عملکرد خود به خود، با دقت و سرعت بیشتری کار می کنند.

تجهیزات همچنین می توانند برای مدت طولانی کار کنند، تا زمانی که مراحل تعمیر و نگهداری به طور مکرر در  خدمات کمک فنی یا  از تولیدکنندگان دیگر انجام شود.

 

بهبود کیفیت نهایی محصولات با اتوماسیون صنعتی

ماشین آلات با استفاده از مجموعه ژنراتورها، بسته به منبع انرژی که اغلب ثابت است، ظرفیت کار مداوم را دارند.

از آنجا که آنها به شیوه ای منصفانه و برنامه ریزی شده عمل می کنند، هنوز هم می توانند کیفیت بالاتری را برای زمان تولید طولانی تر به دست آورند.

نصب ترانسمیتر فشار دیفرانسیل  به اندازه گیری و کنترل سطح، جریان و فشار سیالات در ماشین آلات کمک می کند و به کنترل فعالیت های صنعتی کمک می کند.

اتوماسیون صنعتی به کاهش هزینه ها کمک می کند

کاهش هزینه ها با پیاده سازی سیستم های خودکار در صنایع به دلیل کاهش ضایعات محصول و کاهش نارسایی های تولید است. در عین حال نیاز به نیروی انسانی نیز کاهش می یابد.

از آنجایی که ابزارها و تجهیزات تکنولوژیکی برای عملکرد مناسب فقط به تجدید نظر و انرژی دوره ای نیاز دارند، نسبت هزینه به فایده عالی را اضافه می کنند. یکی از نتایج کاهش هزینه هر کالا بسته به حجم تولید است.(کاربرد اتوماسیون صنعتی)

اتوماسیون صنعتی امنیت بیشتری را برای کارکنان فراهم می کند

سیستم های اتوماسیون صنعتی نظارت تمام وقت ماشین آلات را با فناوری هیدرولیک، پنوماتیک یا الکترومکانیکی ممکن می سازد.

آنها همچنین هشدارهای صوتی، نوری و حسی را در صورت بروز هر گونه بی نظمی در تولیدات صادر می کنند.

علاوه بر این، این تجهیزات عمدتاً در فعالیت‌هایی که خطرناک تلقی می‌شوند، جایگزین نیروی انسانی می‌شود که سلامت و رفاه کارکنان را به خطر می‌اندازد.

اتوماسیون صنعتی رقابت پذیری بازار را بهبود می بخشد

از آنجایی که اتوماسیون صنعتی مستقیماً با تولید تداخل می کند، نتایج برای شرکت ها بهره وری بیشتر، هزینه کمتر و کیفیت بیشتر است.

به این ترتیب پروژه ها به طور فزاینده ای در بازار رقابتی می شوند و درآمدهای خوبی به همراه دارند و مشتریان بیشتری را جذب می کنند.

چگونه می توان کارایی اتوماسیون صنعتی را افزایش داد؟

برای مدیران و کارآفرینان کمی با تجربه تر، که قبلاً به اهمیت اتوماسیون صنعتی برای خطوط تولید خود متقاعد شده اند، یکی از تردیدهای اصلی در مورد چگونگی بهینه سازی و افزایش کارایی سیستم ها است.(کاربرد اتوماسیون صنعتی)

برای این منظور استفاده از سنسورهای کیفی صنعتی، کنترل و نظارت بر تولید را دقیق تر و کارآمدتر می کند.

موضوع دیگر استفاده از فناوری IO-Link است که ارتباط بین فرآیندهای اتوماسیون صنعتی را بهینه می کند و حجم زیادی از داده ها را بین سنسورها و دستگاه ها ارائه و انتقال می دهد.

تفاوت دیگر قدرت ردیابی با استفاده از فناوری فرکانس رادیویی RFID است. RFID صنعتی امکان خواندن برچسب ها را بدون تماس مستقیم، افزایش امکانات و امنیت در ذخیره سازی داده ها فراهم می کند.

برای کیفیت و کارایی تاسیسات، استخدام شرکت‌های متخصص در اتوماسیون صنعتی، با متخصصین و فناوری‌های واجد شرایط برای استفاده در هر یک از نیازهای یک صنعت ضروری است.

اتوماسیون صنعتی, اتوماسیون صنعتی زیمنس, پارس اتوماسیون, پارس اتوماسیون توانا, نمایندگی زیمنس

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up