مزایای سروو موتور

سروو موتورها موتورهای الکتریکی مستقل با مکانیزم حلقه بسته هستند که حول محور می چرخند. سروو موتور یک موتور مکانیکی است که با استفاده از آن می توان بازو یا چرخ متصل به محور خود را در جهت و اندازه دلخواه با سرعت دلخواه حرکت داد. سروو موتورها به سرعت تغییرات سرعت را به دلیل اینرسی یا اینرسی کم (مقاومت کم در برابر تغییر سرعت یا تغییر جهت بدنه) می پذیرند. برای خرید سروو موتور دانستن مفهوم سروو موتور بسیار مفید است.برای آشنایی با مزایای سروو موتور با همراه باشید.

مزایای سرور موتور
مزایای سروو موتور عبارتند از:

خروجی و راندمان بالا که در بار کم می تواند نزدیک به 90 درصد باشد

نسبت گشتاور/اینرسی بالا سروو موتورها می توانند بارها را به سرعت تسریع کنند

برای دوره های کوتاه 2 تا 3 برابر توان پیوسته بیشتری دارد

برای دوره های کوتاه 5 تا 10 برابر گشتاور نامی دارد

سروو موتورها در مقادیر گشتاور بالا به سرعت بالایی می رسند

بی صدا و با سرعت بالا

کاربرد سروو

از مزایای سروو موتور کوچک و کارآمد هستند، اما برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به کنترل دقیق موقعیت دارند ضروری هستند. سروو موتور توسط یک سیگنال (داده) کنترل می شود که معمولاً به عنوان مدولاتور عرض پالس (pwm) شناخته می شود.

در اینجا برخی از رایج ترین کاربردهای موتور سروو که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است.

رباتیک: یک موتور سروو در هر “مفصل” یک ربات برای تحریک حرکت و دادن زاویه دقیق به بازوی ربات استفاده می شود.

تسمه نقاله: سروو موتورها تسمه نقاله را حرکت می دهند، متوقف و راه اندازی می کنند تا محصول را به مراحل مختلف منتقل کنند، به عنوان مثال هنگام بسته بندی و برچسب زدن محصول.

فوکوس خودکار دوربین: یک سروو موتور درون دوربین بسیار دقیق، لنز دوربین را تصحیح می کند تا تصاویر تار را واضح کند.

وسیله نقلیه رباتیک: موتورهای سروو که معمولاً در کاربردهای نظامی و انفجار بمب استفاده می شود، چرخ های وسیله نقلیه روباتیک را کنترل می کنند و گشتاور کافی برای حرکت، توقف و راه اندازی وسیله نقلیه و همچنین کنترل سرعت آن تولید می کنند.

سیستم ردیابی خورشیدی: سروو موتورها زاویه پنل های خورشیدی را در طول روز تنظیم می کنند تا هر پنل همیشه رو به خورشید باشد و حداکثر انرژی را از غروب تا غروب خورشید مهار کند.

برش‌های شکل‌دهی فلز: سروو موتورها کنترل حرکت دقیقی را برای ماشین‌های فرز، ماشین‌های تراش، آسیاب‌ها، مرکز، پانچ، پرس و خمش در ساخت فلز برای مواردی مانند درب‌های شیشه‌ای در چرخ‌های خودرو فراهم می‌کنند.

موقعیت یابی آنتن: سروموتورها هم در محور حرکت آزیموت و هم در ارتفاع آنتن ها و تلسکوپ ها، همانطور که توسط رصدخانه ملی رادیویی نجوم (NRAO)استفاده می شود.
نجاری / cnc: سروو موتورها مکانیزم های نجاری (تراش) که پایه میزها و دوک ها را تشکیل می دهند را کنترل می کنند و همچنین سوراخ های مورد نیاز برای مونتاژ این محصولات را در مراحل بعدی سوراخ می کنند.

منسوجات: سروموتورها ماشین‌های ریسندگی و بافندگی صنعتی را کنترل می‌کنند که منسوجاتی مانند فرش و پارچه و همچنین اقلام پوشیدنی مانند جوراب، کلاه، دستکش و دستکش تولید می‌کنند.

ماشین‌های چاپ / چاپگرها: سروو موتورها هدهای چاپ را مستقیماً روی صفحه می‌چرخانند و می‌چرخانند و همچنین کاغذ را برای چاپ چندین خط متن یا گرافیک خط ظریف، چه در روزنامه، مجله یا گزارش سالانه، حرکت می‌دهند.

درب بازکن های اتوماتیک: سوپرمارکت ها و ورودی های بیمارستان نمونه های بسیار خوبی از درب بازکن های اتوماتیک هستند که توسط موتورهای سرور کنترل می شوند. سیگنال باز شدن از طریق یک صفحه فشار در کنار درب برای دسترسی افراد ناتوان یا از طریق یک فرستنده رادیویی واقع در بالای سر است.

به طور کلی می توان گفت که بدون سرووها دنیا جای بسیار متفاوتی خواهد بود. چه در تولید صنعتی و چه در کاربردهای تجاری استفاده شوند، زندگی ما را بهتر و آسان تر می کنند.

قطعات سروو موتور

محرک از قسمت های زیر تشکیل شده است:

موتور الکتریکی: که وظیفه ایجاد حرکت در محور خود را بر عهده دارد.

سیستم کنترل: این سیستم کنترل حرکت موتور را با ارسال تکانه های الکتریکی ممکن می سازد.

سیستم محرک: توسط چرخ دنده هایی تشکیل می شود که می توانند سرعت و گشتاور را افزایش یا کاهش دهند.

پتانسیومتر: به محور مرکزی متصل می شود و همیشه زاویه ای را که شفت موتور در آن قرار دارد نشان می دهد. در ادتمه مطلب مزایای سروو موتور ما را همراهی کنید.

نصب سروو موتور

تمام سروو موتورها دارای درایورهای سه فاز هستند. درایورهایی که با برق سه فاز 220 ولت کار می کنند، توانایی تولید برق سه فاز 220 ولت را با ورودی برق تک فاز دارند. اما افت گشتاور 15 تا 20 درصدی خواهند داشت. این مورد در مورد موتورهای سروو 3 فاز 380 ولت نیست، بنابراین حتما از 380 ولت 3 فاز استفاده کنید. اگر می توانید برق سه فاز را تامین کنید، به دلیل عملکرد بهتر و افت گشتاور کمتر، بهتر است از 380 استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که در سروو موتورهای کم مصرف و پرسرعت، ورودی سه فاز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، برای توان های یک کیلووات یا بیشتر، ترجیحاً از ورودی برق سه فاز 3 ولت استفاده شود.

دمای کار سروو موتور 0-40 درجه سانتیگراد است، در حالی که دمای موتور می تواند در حین کار به 90 درجه سانتیگراد برسد.

سخن نهایی

از مزایای سروو موتور، بیشتر در سیستم های حلقه بسته استفاده می شوند، جایی که کنترل موقعیت دقیق معمولاً در کاربردهای صنعتی و تجاری یافت می شود.

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up